Прийоми композиції

Клас 5

 Навчальна: ознайомити учнів з основними прийомами композиції (ритмом, симетрією, асиметрією, статикою, динамікою, рівновагою частин композиції, виділенням сюжетно композиційного центра), навчити визначати їх у творах художників та використовувати під час створення своїх робіт;
 Розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися спогляданням творів образо творчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати творчу ініціативу учнів;
Виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.
Оснащення

 Матеріали  та  інструменти:

будь які графічні матеріали  (прості олівці,  гелеві
(кулькові) ручки, фломастери та ін.), гумки, аркуші паперу, акварельні або гуашеві фарби, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки.
  Зоровий ряд:  репродукції картин (JC Richard Jerry Vanderstelt,).

тип уроку: комбінований урок.



Хід уроку
І. Організацій момент (1хв)
привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів (3хв)
Питання:
         Пригадайте, що таке композиція.
*        Яку роль відіграє формат у створенні твору мистецтва?
*        Які закони композиції ви пам’ятаєте?
3.      Оголошення теми й мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (10 хв)

У ч и т е л ь. До головних композиційних прийомів належать: ритм, симетрія, асиметрія, статика, динаміка, рівновага частин композиції та виділення сюжетно-композиційного центра. Детальніше з’ясуймо ці поняття.
Перед усім необхідно визначити, що буде головним у картині та як виділити це головне, тобто сюжетно-композиційний центр, який часто також називають
«смисловим центром», або «зоровим центром» картини. Композиційний центр має привертати увагу, що досягається завдяки освітленості, кольору, збільшенню з ображення, контрастів та інших засобів; він є виразником художнього образу і несе змістовне навантаження. (Запис до словничків.) Організуючи композиційний центр, слід ураховувати закони візуального прийняття площини.              
Розгляньмо картини сучасного цифрового художника JC Richard
Як бачимо на картинах яскраво вижені композиційні центри осі симетрії (починається коротке обговорення зображень).
Ще одним композиційним прийомом є використання ритму. Ритм — уні- вербальна природна властивість, чергування будь-яких елементів у певній послідовності. (Запис до словничків.) Він присутній як у багатьох явищах дійсності, так і в мистецтві. ритм завжди передбачає рух. Більшість явищ природи певним чином пов’язана з ритмом — серцебиття, дихання, обертання планет, чергування дня і ночі, циклічність пір року, зростання рослин.
У живописі, графіці, скульптурі, декоративному мистецтві ритм — це один із найважливіших виразних засобів композиції, який бере участь не тільки в побудові зображення, але й часто додає змісту певної емоційності.
ритм може бути заданий лініями, плямами світла і тіні, плямами кольору. Ритм ми розглянемо на творчості сучасного художника фотохудожника Jerry Vanderstelt.




Обговорення творчості художника (стисле).
Фізкультхвилинка

5.      актуалізація набутих знань
*        З якими прийомами композиції ви сьогодні познайомилися?
*        Проаналізуйте репродукцію картини Jerry Vanderstelt
*        Що є центром композиції у творах JC Richard

ІV. Практична робота (25 хв).
Учитель малює з допомогою графічного планшету у редакторі швиткий нарис діти спостерігають за роботою роблять висновок.


Варіант № 1. Створення композиції на вільну тему з передаванням статичності бо динамічності. теми композицій: «сум», «радість», «рух»,
«спокій»
Варіант № 2. Створення композиції з однакових за формою елементів (круга, квадрата, трикутника або складніших фігур), які відрізняються за розміром та кольором. виявлення центра, урівноваження композиції, вирішення її композиційної єдності

VІ. Підведення підсумків уроку (1хв)

         Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку). 

VІІ. Домашнє завдання:


         Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести аркуші паперу, гумки, олівці.

Комментариев нет:

Отправить комментарий