Педагогічний досвід

Опис досвіду

Вчителя образотворчого мистецтва  НВК№10 м.Хмельницького  Юрчака Віктора.

Тема проблеми: використання графічного планшету на уроках образотворчого мистецтва.

Мета роботи над проблемою – визначити дидактичні умови оптимальної організації навчально-виховного процесу з наочно-методичним забезпеченням при умові використання графічного планшету, спрямованих на формування та розвиток творчості особистості. Розгляд дидактичної навчальної проблеми “використання ІКТ ” як головного засобу в розгляді змісту методики художнього навчання. Вивчено, систематизовано та узагальнено матеріали, що містяться в літературних джерелах з питань окресленої теми та проблеми. На цій підставі розроблено рекомендації за їх призначенням, з розрахунку специфіки умов загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл. Матеріали дослідження можуть бути використані студентами, вчителями образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва як теоретичний, так і наочно-методичний в позакласній роботі, а також можуть бути орієнтиром для вчителів на уроках з образотворчого мистецтва. Це дасть можливість заощадити час на підготовку до уроку на більш глибокій теоретичній та наочно-дидактичній основі.



Актуальність визначеної проблеми: для реалізації завдань розвитку творчих здібностей учнів на заняттях образотворчим мистецтвом необхідно компетентно визначити дидактичні умови, котрі б оптимально і ефективно забезпечували педагогічну технологію та методику художнього навчання, цілісність процесу оволодіння основами творчості на заняттях в поєднанні всіх складових навчально-виховного процесу.






Основним завданням дослідження – розробка методики використання графічного планшету на уроці.


Графічній планшет (або дигитайзер, диджитайзер, англ. digitizer) – це пристрій для введення малюнків від руки безпосередньо в комп’ютер. Складається з пера і плоского планшета, який обладнано чутливою поверхнею (реагує на сигнали, що випромінюються пером і повідомляють про те, яким кольором і якої товщини потрібно намалювати штрих, і передає точні координати точки доторку в комп’ютер). Тісний контакт планшета з пером необов’язковий, між ними може знаходитися лист паперу. Саме ці властивості дигитайзера робить можливим не тільки створення нових малюнків, але і перенесення в комп’ютер існуючих (покласти під плівку і обвести пером). Для зручності перо не містить вбудованих елементів живлення, воно повинно бути обладнане кнопками (зазвичай трьома), за допомогою яких регулюються параметри лінії. Також до графічного планшета може додаватися спеціальна миша.

Графічні планшети застосовуються як для введення зображень в комп’ютери способом, максимально наближеним до того, як створюються зображення на папері, так і для звичайної роботи з інтерфейсами.


Історична довідка



Перші планшети працювали за принципом – перо, доторкаючись до поверхні, випускало іскри, звук від яких уловлювався мікрофонами, розташованими поблизу. Триангуляційним методом визначалося положення пера в просторі. Така система була складною, дорогою і ненадійною, оскільки зовнішні шуми заважали точно визначити положення пера.



Планшети, подібні до сучасних, були представлені в 1964 році під назвою «графакон» (від англ. Graphic Converter). Вони містили сітку тонких провідників, що створювали послідовність слабких магнітних імпульсів, які вловлювалися пером, що дозволяло визначати положення пера.

Графічні планшети для споживчого ринку називалися «КоалаПед». Спочатку вони були створені для комп’ютера Apple II, з часом «Коала» розповсюдилася і на інші персональні комп’ютери. Потім інші фірми почали випускати свої моделі подібних планшетів.

В Україні застосовуються планшети трьох виробників – Wacom, Genius і Aiptek. Кожна компанія випускає планшети від користувацьких до професійних, від крихітних до величезних. Любителям цифрової фотографії для обробки знімків підійдуть недорогі планшети формату А6, а прихильникам комп’ютерної графіки – потрібно більше робочої поверхні (А5). Всі три компанії старанно дотримуються вибраної спеціалізації:

Особисто я користуюсь  для унаочнення навчального матеріалу графічним планшетом Waltop evo.



Як я прийшов до використання графічного планшету.















Методика викладання образотворчого мистецтва  з допомогою графічного планшету тільки створюється, але я можу впевнено стверджувати що за подібними технологіями майбутнє .Я маю честь бути одним із піонерів використання такого ТЗН на уроках.


Комментариев нет:

Отправить комментарий