Клас 5
Навчальна: ознайомити учнів з поняттями «конструкція», «пропорції»; навчити
аналізувати предмети, визначати конструктивну будову та пропорції предметів;
Розвивальна: розвивати вміння аналізувати пропорції предметів, визначати їх
конструктивні особливості; формувати естетичні почуття учнів;
Виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.
Оснащення
Матеріали та інструменти: аркуші паперу, гумки, прості олівці.
Зоровий ряд: репродукція творів конструктивне зображення вази.
тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Організацій момент
(1хв)
привітання. перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних
знань та вмінь учнів (3хв)
Оголошення теми й мети уроку
У ч и т е л ь. Що вміло ы якісно малювати
3. викладення нового навчального
матеріалу
У ч и т е л ь. Як часто, дивлячись на речі, які нас оточують, ми не замислюємося
над тим, як же правильно їх зобразити.
Художникові, який хоче правдиво зобразити ці речі, зрозуміло, що необхідно
визначити конструкцію предмета (особливо якщо це предмет складної
форми) та його пропорції.
Давайте і ми, як справжні художники, розберемося у цих досить складних
поняттях. Що ж таке конструкція предмета?
Конструкція — це побудова, взаємне розташування частин зображення. (Запис
до словничків.)
розуміння конструкції форм приходить разом із осмисленням зовнішніх
ознак предмета чи об’єкта зображення — його форми, розміру, прозорості,
а також кольору і фактури. Тому часто можна почути від художників, що тим,
хто хоче навчитися образотворчого мистецтва, необхідно знати все щодо ком
позиційної побудови рисунка, конструктивної форми предмета, перспективи,
світлотіні, специфіки пропорцій предметів та інших засобів для виконання
рисунка.
Лінійно-конструктивна побудова повертає художника до його вміння «бачити
предмети наскрізь»: чи то проста об’ємна геометрична форма, чи то складна форма
(наприклад, ваза чи людина).
Потрібно пам’ятати, що зображення не має виглядати як креслення, його
виконання лише підкорюється основним закономірностям перспективної побудови, а
значну роль відіграють «натурне бачення» та мистецтво художнього розпізнавання.
Якщо ми намагаємося побудувати конструкцію будь-чого, нам не обійтись без
знання пропорцій. Саме пропорції обумовлюють правильне зображення характерних
рис предмета чи об’єкта.
Давайте звернемо уваго на зображення на екрані На ньому ми бачимо
співвідношення між собою різніх об’єктів з художнього фільму «Тихоокеанський
рубіж».
Під пропорцією розуміється відношення частин цілого між собою і цим цілим.
(Запис до словничків.)
Пропорція визначає співвідношення окремих частин, предметів і явищ між
собою. Пропорція один із головних засобів, який застосовують у мистецтві,
архітектурі, техніці, художньому конструюванні. Правильне встановлення
пропорцій у своїй єдності це пропорційно-гармонічний лад, порушення якого
позбавляє зображення художньої виразності.
Фізкультхвилинка
ІV. Практична робота (25 хв).
Зображення поруч кількох різних ваз (або кількох різних коробів)
Учитель з допомогою графічного планшету малює зразок. На зразку яскраво
виражаються етапи виконня (з коментуванням).
Потім діти самостійно виконують завдання.
V. Закріплення нових знань і вмінь учнів (8 хв)
* Що таке пропорції предметів?
* Що таке конструкція предмета
чи об’єкта?
Конструктивне зображення складної форми
* Чи залежить зовнішній вигляд предмета
від його пропорцій? а від конструкції?
VІ. Підведення підсумків уроку (1хв)
Підбиття підсумків (загальна
оцінка уроку).
VІІ. Домашнє завдання:
Визначення завдання для
підготовки до наступного уроку: принести олівці, гумки, альбоми; звернути увагу
на пропорції обличчя батьків, конструкцію однакових предметів удома (ваз,
чашок, меблів та ін.).
Проголошення уроку
завершеним.


Комментариев нет:
Отправить комментарий